راهكارهای ترویج فرهنگ پرداخت زكات در بافق بررسی شد


یزدفردا "علی عسكری "خبرنگار یزدفردادر بافق :ستاد احیاءزكات بافق باهدف بررسی راهكارهای ترویج فرهنك پرداخت زكات ،در محل دفتر امام جمعه بافق تشكیل جلسه داد
در این نشست كه فرماندار و سایر اعضاء ستاد حضور داشتند امام جمعه بافق در سخنانی با بیان اینكه زكات در اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت : براساس آیات موجود در قرآن مجید ، زكات در جایگاهی معادل نماز قرار دارد و خداوند نیز بعد از فریضه عظیم نماز بیشترین اهمیت را برای زكات قائل شده است .
حجت الاسلام " سلیمانی " فلسفه وجودی پرداخت زكات را تزكیه اموال و پاكسازی نفوس مسلمانان و رفع محرومیت های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی در جامعه دانست و اظهار داشت : اگر آنچه وظیفه مسلمانان بود به درستی انجام می شد دیگر نیازی به سازمانها و نهاد های حمایتی در جامعه نبود و بخشی از مشكلات فعلی مسلمانان ناشی از عدم رعایت دستورات موكد اسلام در خصوص پرداخت خمس وزكات است .
رئیس كمیته امداد امام خمینی بافق هم در این نشست از جمع آوری یك میلیارد و 500 میلیون تومان زكات در این شهرستان در سال گذشته خبرداد وگفت معادل این مبلغ نیز از سوی دولت به مجریان طرحهای عام المنفعه پرداخت می شود .
" سید مهدی حسینی " ساخت وساز مساجد ، مراكزفرهنگی ، مرمت قنوات ، احداث و بازسازی معابرو برق رسانی به مناطق محروم را ازمهمترین موارد مصرف زكات برشمرد .
تبلیغات منظم ازطریق خطبا وروحانیون محل جهت آشنا نمودن مردم به امر زكات و مسائل مربوط به آن ، نصب بنرهای تبلیغاتی در محل ورودی باغات و مزارع و میادین شهر و مبادی ورودی در خصوص اهمیت و جایگاه زكات وآثار آن در زندگی فردی و اجتماعی و برگزاری دو ماه یكبار جلسه اعضای ستاد احیاء زكات شهرستان بافق از مهمترین تصمیمات این نشست بود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا